ALGEBRAIK MATERIALLARNI OʻRGANISH METODIKASI
Keywords:
algebra, geometrik materiallar, boshlangʻich tushunchalar, sonlar, tenglama, tengsizlikAbstract
Annotatsiya. Boshlangʻich sinflarda arifmetik materiallarni oʻrganib yakunlash algebraik materiallarni va matematika simvolikani oʻrganish bilan umumlashtiriladi. Boshlangʻich sinflarda oʻquvchilar alfavitni matematik simvol tarzida qoʻllay boshlaydilar. Shu orqali algebraik ifoda, tenglik, tengsizlik, tenglama toʻgʻrisida boshlangʻich ma’lumot oladilar.
Аннотация. Завершение изучения арифметического материала в начальных классах подводится изучением алгебраического материала и математических символов. В младших классах учащиеся начинают использовать алфавит в виде математических символов. Благодаря этому они получают базовую информацию об алгебраических выражениях, равенстве, неравенстве, уравнении.
Annotation.Completing the study of arithmetic materials in elementary grades is summarized by the study of algebraic materials and mathematical symbols. In the elementary grades, students begin to use the alphabet in the form of mathematical symbols. Through this, they get basic information about algebraic expression, equality, inequality, equation.
Key words: algebra, geometric materials, elementary concepts, numbers, equation, inequality.
References
1. Alimov Sh.A. Algebra: Umumiy oʻrta ta’lim maktablarining 7- sinfi uchun darslik.
— Toshkent „Oʻqituvchi" NMIU, 2017. — 192 b.
2. www.edu.uz
3. www.ziyonet.uz
4. Мансуров, О. П. (2023). ПРИМЕНЕНИЕ ЛИГНОЦЕЛЛЮЛОЗОСОДЕРЖАЩЕГО МАТЕРИАЛА В КАЧЕСТВЕ КОМПОНЕНТА СТАБИЛИЗИРУЮЩЕЙ ДОБАВКИ ЩЕБЁНОЧНО-МАСТИЧНОГО АСФАЛЬТОБЕТОНА. НАУКА И ПРОСВЕЩЕНИЕ 3, 21.
5. Sharipov, S. S. (2022). Scientific Analysis of the Role, Essence and Significance of the Activity of Maintaining Public Order in the Life of Society. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 9(10), 308-312.
6. Sharipov, S. S. (2022). The Work of Law Enforcement Agencies on the Roofs of Information Technology Activities, Such as the Sector of Reform and Improvement of Results. International Journal of Social Science Research and Review, 5(5), 157-161.